dimecres, 21 de juny del 2017

Primera excursió com a entitat cultural (MUME i Besalú)

El diumenge 18 de juny vam realitzar la primera excursió com a entitat cultural. El lloc escollit va ser el museu del memorial de l’exili (MUME), una instal·lació situada a La Jonquera justament per on van passar milers i milers d’exiliats espanyols després d’haver d’abandonar les seves llars intentant salvar la vida.
Vam formar part d’una de les visites guiades que ofereix el museu, hem de dir que va ser molt emotiva donat que moltes de les persones que ens acompanyaven n’havien sentit a parlar de l’exili als seus pares o avis, o tenien familiars que van passar per allà i mai més van saber d’ells. Un recorregut pel museu durant una hora i mitja que explica un munt de curiositats que molts no sabíem i obvietats de les quals no n’haguéssim tingut constància sense visitar l’exposició. Paga la pena una escapada a La Jonquera per a visitar el MUME, una experiència que no et deixa indiferent.
Després de la curta estada en aquesta ciutat amb tants records, vam tornar a pujar a l’autocar i ens vam dirigir cap a Besalú, un poble del qual no es pot dir res, Besalú és un indret que cal visitar i, partir d’aquí, que cadascú en tregui les seves conclusions, estem segurs que no en sortirà ni una de negativa. Senzillament diferent, un espai que sembla tret d’un conte o d’on han tret molts contes.
A Besalú vam fer el dinar en el restaurant de l’hotel Fonda Siques. Aquest és un establiment centenari que ofereix molt bon servei i un tracte familiar que no és habitual en llocs que fan àpats per a grups grans. Per això ens permetem el luxe de recomanar-vos que si algun dia passeu per allà, us hi acosteu, no en sortireu pas decebuts. Nosaltres vam aprofitar aquest històric racó, per assaborir una bona amanida, uns bons entremesos, l’exquisit rodó amb xampinyons, i d’una bona estona de sobretaula que va servir perquè ens coneguéssim una mica més tots plegats.
Per tant, memòria històrica, tradicions i cultura catalana. Tots els objectius de l’entitat aconseguits en una sola sortida. Continuarem donant a conèixer i promovent les nostres arrels per tal d’assolir que la memòria no desaparegui.